onsdag 15. april 2009

En fascinerende morgen

Okey, dette er kanskje litt flaut, men....

.... I dag tidlig leverte jeg bilen min på verksted igjen. Og i den annledningen tok jeg banen ned til Nationalteateret i Oslo. Og jeg må si at jeg faktisk ble i godt humør. Her kommer en liste av folk jeg observerte på en 10. min spasertur:

  • Ungdommer som snakker høyt i spa mobbill, for så å sette på høy trance musikk på den!
  • Menn som stresser rundt i oslo, typisk skjorte,slips og stresskoffert
  • Oslos friluftsetat som i tilsynelatende godt humør planter blomster, og vanner bedd.
  • En mann fra Tine eller no som med sin store tralle med youghurt, melk og andre produkter triller seg mellom folk for å komme frem.
  • En sigøyner med trekkspill
  • En stor brannbil med 3 (!) røykdykkere som spaserer rolig inn i en bygning, etter å ha kommet med full sirene og blålys...
  • En masse folk som stod utenfor bygningen med brannalarm, derav mange damer i alt for korte skjørt til å stå ute en tidlig morgen.. De hutret...
  • En mann med rullebag
Foruten dette var det jo selvfølgelig en hel drøss med folk som bare gikk, men som jeg ikke la spesiellt merke til....

Men det som da fascinerer meg er at det faktisk er så utrolig mye liv i Oslos gater før klokken er 08.00 om morgenen... Kanskje det som fascinerer meg mest er han på trekkspill så tidlig. Utrolig at han tror at han kommer til å få penger for at folk som garantert er trøtt og litt morgenstemmning skal komme i humør av trekkspill.. Hadde det vært levanger, eller værdalen kanskje, men ikke Oslo. ..

Det som er flaut er at det sikkert er slik hver enenste dag, men at jeg aldri er tidlig nok opp til å bli fascineret av det. Men på en annen side er det ikke sikkert at jeg hadde blitt fascinert hvis jeg hadde opplevd dette hver dag...

Jeje... Ha en god dag! Våren er her!!!

2 kommentarer:

bigbrother sa...

du er unektelig en arti skrue:-)

ragne sa...

Jeg var også på nasjonal før 8 i dag og la ikke merke til noe av dette.. Du har tydeligvis et poeng med at man ikke blir like fascinert når man opplever dette hver dag.

Jeg tenker stort sett på at folk går for sakte. Hmmm.

Imorra skal jeg prøve bedre!